За учители

Начало | За учители | Интересен подход: с „бягаща диктовка“ ученици от ОБУ „Христо Ботев“ в село Дълго поле учат и спортуват едновременно

Интересен подход: с „бягаща диктовка“ ученици от ОБУ „Христо Ботев“ в село Дълго поле учат и спортуват едновременно

Аз детето | 2019-10-24

Интересен подход: с „бягаща диктовка“ ученици от ОБУ „Христо Ботев“ в село Дълго поле учат и спортуват едновременно

Много интересен и определено необичаен подход са измислили преподавателите в пловдивското село Дълго поле, за да накарат учениците от ОБУ „Христо Ботев“ да спортуват и учат едновременно. Според множество изследвания, колкото повече спортуваш, толкова по-лесно запомняш различни неща и точно заради това децата там използват така наречената „бягаща диктовка“. Тя се оказала забавна за учениците, а и вече давала резултати и общия успех в училището е повишен. По своята същност този подход представлява щафетна надпревара между два отбора, които минават по трасе с конуси и препятствия, а в края му децата трябва да седнат на маса и да напишат верните отговори на няколко въпроса. Учениците не могат да станат и да предадат щафетата преди да отговорят правилно на въпросите.

Идеята за играта хрумнала миналата година на възпитателя от занималнята Марин Маринов и учителката по физическо възпитание Станислава Папазова. Така хем раздвижват учениците, хем ги занимават с общообразователните предмети, постигат и модерния подход за интердисциплинарно обучение. Въпросите за бягащата диктовка се подбират според наблюденията на преподавателите на коя материя децата трябва да наблегнат още, като се обхваща широк спектър от учебни дисциплини – български език и „Околен свят” при малките, „Човекът и природата”, „Човекът и обществото” в начален курс, литература, история и география в прогимназията, пише marica.bg

След като миналата учебна година бягащата диктовка се приела много добре от децата, тази есен училището я включило и като официална дисциплина в спортен празник. Осмината състезатели от начален курс трябвало да пробягат разстоянието до ученически чин. Там ги очаквал връстник, който диктува на всекиго по две строфи от стихотворението „Родна реч” на Ран Босилек. Освен че трябва да ги изпише правилно, отборът има и още една задача – да подреди куплетите, защото са в разбъркан ред. За да се справят, децата трябва да знаят стихотворението. За учениците от прогимназията пък заданието било свързано с ваканцията. Първият бегач пише изречение за свое преживяване през лятото. Всеки следващ трябва да добави нещо по същата тема, но така, че да се римува с предното. Накрая се получи нещо доста смешно, а играта се превърна не само в проверка на знания, а и в тренинг за екипна работа, разказа директорката Стойна Делчева.

В обединеното училище в село Дълго поле в община Калояново учат около 120 деца. В основен курс са от селото, а от 8 до 10 клас идват и тийнейджъри от Граф Игнатиево, Царимир, Калояново, Ръжево Конаре, за да усвояват професия в паралелки за стругари и деловодители. В прогимназията почти половината ученици са от малцинствата, а сред по-големите делът е още по-висок.



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град